دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از سالمند در منزل

پرستاری از سالمندان دارای فشار خون

رتبه بندی این مطلب:
5.0

بدن انسان بدون شک بسیار دقیق و با جزئیات آفریده شده است اما با این حال ممکن است مشکلاتی داشته باشد و باعث رسیدن آسیب های جدی یا حتی مرگ فرد شود پس چه بهتر است از این علائم پیشگیری کنید و به فکر درمان باشید. یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای افراد خطرناک و نگران کننده باشد فشار خون است. هر دو حالت یعنی هم فشار خون بالا و هم فشار خون پایین بدن انسان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. افراد سالمند اغلب با مشکلات مربوط به فشارخون دست و پنجه نرم می‌کنند به همین دلیل آن ها باید تحت نظر یک پرستار سالمند کارآزموده باشند تا فشار خون آن‌ها را کنترل کند و در حدود نرمال نگه دارد. پرستار سالمند باید این نکته را به یاد داشته باشد که فشار خون کنترل نشده برای سالمندان بسیار خطرناک است و به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود. سالمندانی با فشارخون بالا، بیشتر در معرضِ خطر سکته و حمله های قلبی قرار دارند، در حالی که افرادی که مبتلا به فشارخون بسیار پایین هستند بیشتر در معرض غش و از حال رفتن قرار دارند.

 

برای دریافت مشاوره‌های مربوط به انتخاب پرستار سالمند در منزل می‌توانید به‌صورت شبانه روزی

 با شماره : 28111066- 021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.


 

پرستار سالمند برای نگهداری سالمندان مبتلا به فشار خون چه وظایفی دارد؟

پرستار سالمند باید این دو نکته را به عنوان عوارض مربوط به فشار خون بالا و پایین به یاد داشته باشد به همین دلیل فشارخون افراد سالمند باید به صورت منظم اندازه گیری شود. پرستار سالمند باید به سالمند یادآوری کند که هر زمانی که برای چکاپ به پزشک مراجعه می کند از او بخواهد که فشار خونش را اندازه گیری کند و یا سالمندان با خریداری دستگاه‌های مربوط به اندازه گیری فشارخون می‌توانند از پرستار سالمند خود بخواهند که فشار خونشان را به صورت منظم کنترل کند این عمل برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند از اهمیت بالایی برخوردار است و برای افرادی که به فشار خون مبتلا نیستند نیز به عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده محسوب می‌شود و به تشخیص به موقع بیماری کمک می‌کند.

استخدام پرستار سالمندان مبتلا به فشار خون

استخدام پرستار سالمند برای افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند بسیار حائز اهمیت است زیرا پرستار سالمند به آن‌ها در مصرف به موقع داروها و فواصل زمانی مناسب کمک می‌کند این موضوع یعنی مصرف به موقع دارو برای سالمندان مبتلا به فشار خون بالا از اهمیت بالایی برخوردار است. حضور پرستار سالمند در منزل می‌تواند ربسک مشکلات مربوط به فشارخون را در سالمندان کاهش دهد و در صورت بروز مشکل نیز پرستار سالمند می‌تواند درخواست کمک کند. در حالت کلی استخدام پرستار سالمند فواید قابل توجهی برای سالمندان دارد و از سوی دیگر حضور فردی در منزل منجربه آرامش ذهنی سالمند نیز می‌شود.
 
استخدام پرستار سالمند منجربه آسودگی خیال اعضای خانواده سالمند نیز می‌شود زیرا آن ها مطمئنند که سالمندشان در منزل تنها نیست و در صورتی که دچار مشکل شود و به پزشک نیاز داشته باشد پرستار سالمند در منزل حضور دارد و به او کمک می‌کند و در صورت نیاز درخواست کمک می کند. همچنین حضور پرستار سالمند در منزل موجب می شود که سالمند احساس کند یک همنشین و هم صحبت خوب دارد این قضیه برای سالمندان بسیار با ارزش است و موجب می‌شود که میل بیشتری در انجام کارها داشته باشند و تمایل به درگیر شدن با زندگی پیدا می‌کنند بنابراین استخدام پرستار سالمند موجب می شود که سالمند دیگر احساس تنهایی و افسردگی نکند.

مراقبت در منزل برای افراد دارای فشار خون

فشارخون کنترل نشده، سالمند را در معرض خطر حمله‌های قلبی، سکته، بیماری‌های شدید کلیوی و یا حتی مشکلاتی در ضمینه ی بینایی سالمند میشود. یکی از راه‌هایی که پرستار سالمند می‌تواند برای جلوگیری و کنترل فشار خونِ سالمند از آن استفاده کند تغییر سبک زندگی سالمند است. تغییر سبک زندگی به معنای انجام ورزش های سبک ، تغییر رژیم غذایی و ترکیب داروها است. پرستار سالمند باید این نکته را به یاد داشته باشد که غالبا، داروهای فشارخون برای کنترل فشارخون سالمند ممکن است به تنهایی کافی نباشند و سالمند به استفاده از دو یا تعداد بیشتری دارو نیاز داشته باشد.
پرستار سالمند باید مراقب باشد که سالمند حتما داروهایی را که توسط پزشک تجویز شده است مصرف کند. اگر داروهایی را که سالمند مصرف می‌کند بر روی او اثرجانبی داشته باشد پرستارسالمند باید داروی متفاوت و جایگزینی را با مشورت با پزشک انتخاب کند که دیگر عوارض جانبی برای سالمند نداشته باشد.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و درخواست خدمات مورد نظر خود را بدهید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (5253)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x