دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

آموزش 5 بازی سرگرم کننده توسط پرستار خصوصی کودک

رتبه بندی این مطلب:
5.0

بعید است کسی از اهمیت بازی برای کودکان غافل باشد. اغراق نیست اگر بگوییم بازی بهترین وسیله برای رشد ذهنی، جسمی و حرکتی کودک است. کودک از طریق بازی کردن هیجانات مثبت و منفی اش را تخلیه می‌کند، مهارت‌های زندگی کردن و تعاملات اجتماعی را تمرین می‌کند، به رشد عصبی عضلانی و ادراک خود کمک می‌کند، مفاهیم پایه ای و اساسی می‌آموزد، سرگرم شده و لذت می‌برد و از طریق غرق شدن در زمان حال، آینده اش را می‌سازد.

برای دریافت مشاوره مربوط به انتخاب پرستار خصوصی کودک می‌توانید بصورت شبانه روزی
با شماره : 28111066-021 بصورت رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

تاثیر بازی با پرستار خصوصی در رفتار کودک 

بنا به تجربه شخصی  یک بازی درمانگر، درمانگر شاهد این مسئله بوده است که والدین یا پرستار خصوصی کودک بازی های چندانی نمی‌دانند و به دلایل متعدد موجه و غیر موجهی مثل کم بودن فضای خانه، نا امن بودن فضای بیرون از خانه، سرد بودن یا گرم بودن هوا، بی ادب بودن کودکان همسایه، نداشتن اسباب بازی، اوقات فراغت یا مشکلات مالی و … به نحوی روند بازی فرزندان شان را خواسته یا ناخواسته با موانعی روبرو می‌کنند.
از طرف دیگر از آن جا که طی سالیان اخیر اسباب بازی های همه کاره و با فناوری بالا بازار اسباب بازی‌ها را تصرف کرده است، ذهنیت والدین به این سمت گرایش پیدا کرده است که بازی نیاز مبرمی به استفاده از اسباب بازی های این چنینی دارد در حالی که معمولا ً چنین اسباب بازی هایی کودک را تبدیل به یک نظاره گر بی تجربه می کند و خود اسباب بازی است که بازی می‌کند، مثلا ً کودک فقط اسباب بازی را کوک می‌کند، و سپس به نظاره حرکت و آواز و تیراندازی و حرف زدن اسباب بازی اش می‌نشیند!

1. یکی از بازی های خوب که بازی سرگرم کننده ای نیز می‌باشد، که والد یا پرستار خصوصی کودک و کودک به طور یک در میان به نوشتن اسامی به دنبال هم بپردازند به این نحو که حرف اول هر اسم از حرف آخر اسم قبلی استفاده کرده باشد. احمد _ دارا _ ابراهیم _ مانی _ یاسمن و … سپس می‌توان این بازی را روی اسامی اسباب خانه، حیوانات، میوه ها و … انجام داد و رنگ و لعاب آموزشی مطلوبی نیز به آن داد. این بازی سبب بهبود قدرت طبقه بندی، افزایش دامنه واژگان در دسترس، افزایش تمرکز و توجه، افزایش تحمل و … می‌شود. 

2. بازی جذاب و پر هیجان دیگر به این گونه است که والد یا پرستار خصوصی کودک ابتدا یک شعر یا قصه کوتاه را انتخاب می‌کند، سپس برخی از کلمات آن را تصویرسازی کرده و نقاشی آن را روی کاغذی می‌کشد. سپس از کودک می خواهد که همان طور که به شعر یا قصه پرستار خصوصی کودک گوش می‌دهد، با انگشت یا یک قلم، به همان کلمه ای که می‌شنود و نقاشی اش نیز در کاغذ وجود دارد اشاره کند.

3. ابتدا پرستار خصوصی کودک روی کاغذ، یک جدول کوچک می‌کشد که حداقل ۱۲ خانه افقی و ۷ خانه عمودی داشته باشد و سپس یک جدول بزرگ تر می‌کشد که همان تعداد خانه داشته باشد. در نهایت داخل برخی از خانه های جدول کوچک علامت هایی می‌کشد از جمله فواید این بازی می‌توان به افزایش توانمندی های ادراک بینایی، بهتر شدن قدرت نقشه خوانی و حافظه بینایی، بالا رفتن قدرت سازمان دهی عملکردی و افزایش مهارت های کپی کردن و مهارت های ترسیمی و … اشاره کرد.

4. بازی دیگر این است که پرستار کودک بر روی پشت کودک  با انگشت ( یا یک قلم که سر و ته گرفته است ) طرحی ساده، مثل یک مربع، سه گوش یا دایره و بیضی و … می‌کشد و از کودکش می‌خواهد بدون نگاه کردن به آن ترسیم، آن چه را که با پشتش حس کرده است را روی کاغذی نقاشی کند. از جمله فواید این بازی کاهش مشکلات حسایت لمسی ( نظیر قلقلک ) در کودکان، افزایش توانمندی حسی عصبی و درک ترسیم از طریق حس لامسه، افزایش توجه و تمرکز لمسی و بهبود الگوهای تماس والد _ کودک می‌باشد.

5. آخرین بازی ای که در این مطلب به آن اشاره می‌کنم، به این گونه صورت می‌گیرد که پرستار خصوصی کودک و کودک یک قلم را به طور مشترک در دست گرفته و قرار را بر این می‌گذارند که پس از گفتن ۳،۲،۱ هر یک تلاش کند تا نقاشی مد نظر خودش را بکشد. نتیجه این می‌شودکه نه نقاشی پرستار خصوصی کودک خوب از کار در می‌آید و نه نقاشی کودک!

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و مشخصات مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارید و بصورت رایگان مشاوره بگیرید.


Print

تعداد نمایش ها (1824)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x