دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

رابطه بین پرستار خصوصی کودک و والدین

رتبه بندی این مطلب:
5.0

اگر شما قصد دارید پرستار خصوصی برای کودک خود در منزل استخدام کنید باید عوامل زیادی را بررسی کنید و تمام نکات را در نظر بگیرید. ممکن است به مراکز زیادی مراجعه کرده باشید ولی پرستار خصوصی کودک مورد نظر خود را نیافته باشید به همین دلیل شاید از انجام این کار منصرف بشید. نگران نباشید ما در این مقاله قصد داریم تمام نکاتی که شما قبل از انتخاب پرستار خصوصی کودک خود نیاز دارید را به شما یادآوری کنیم. 

وظایف پرستار خصوصی کودک در منزل چیست؟

مهم ترین موضوع که شاید برای تمام والدین مهم باشد انتخاب پرستار خصوصی کودک با تمام معیارهای مشخص و لازم است. بنابراین شاید به این فکر باشید که تربیت کودک چیزی است که تنها وظایف والدین است و پرستار خصوصی نقشی در آن ندارد. باید بگوییم این فکر کاملا اشتباه است و پرستار خصوصی بیشترین نقش را در تربیت کودک بعد از والدین دارد.  هر خانواده مفاهیم اخلاقی، آداب خانوادگی، فرهنگ و قوانین  مربوط به خودشان را دارند. پایبندی کودک به این خطوط قرمز حتی با حضور پرستار خصوص کودک نباید از بین برود. به همین دلیل بهتر است پرستار، مراقبت از کودک را طبق اصول والدین انجام بدهد.

 

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار کودک می‌توانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.


8 مورد از اساسی ترین وظایف پرستار خصوصی کودک در منزل

نگهداری و مراقبت از کودک در منزل به صورت ایمن  و برنامه ریزی شده 
بازی با کودک و سرگرم کردن او 
آموزش کودک و در صورت درخواست والدین رسیدگی به امور درسی کودک مثل دیکته گفتن
تهیه غذای کودک (غذای مکمل مثل حریره بادام و سوپ های مخصوص نوزادان(
تعویض لباس و پوشک کودک
تربیت کودک با روش های مورد نظر والدین و تحت نظر والدین
ارائه گزارش روزانه به والدین کودک
رسیدگی به امور منزل در صورت درخواست والدین با دستمزد جداگانه

باید دنبال پرستار کودک با چه ویژگی‌هایی باشیم؟

پرستار خصوصی کودک

باید مهارت و ویژگی‌های تخصصی داشته باشد تا بتواند به‌راحتی از پس تمام کارها برآید. برخی از ویژگی‌های مهمی که ممکن است برای بیشتر والدین مهم باشد شامل: مهارت های پرستاری کودک، دانش فنی، مهارت‌های ضروری خانه داری، و رشد مهارت های شخصی. آشنایی با مسائل فنی پرستاری از کودک آشنایی اولیه با اصول خانه داری و  آشنایی با مراحل رشد و ویژگی های شخصیتی کودک در سنین مختلف می‌باشد.

نکات مهم برای ارتباط بین والدین و پرستار خصوصی کودک 

پرستار کودک در صحبت با والدین کودک پنهان کاری نداشته باشد.
پرستار برای حریم خصوصی خانواده ارزش قائل باشد.
پرستار نباید در مورد تغذیه کودک بر اساس سلیقه شخصی خودش عمل کند.
در صورت عدم حضور والدین جلوی کودک بدگویی آنها را نکند و حرفی نزند که توهین تلقی شود.
بهتر است والدین کودک در مورد زمان پرداختی ها به پرستار کودک منظم عمل کنند. حقوق پرستار کودک را طبق زمانی که توافق کرده اید پرداخت نمایند.
والدین ، کودک را طبق توافقی که با پرستار داشته اند تحویل بگیرند. اگر احیاناً با تأخیر می رسید حتماً از قبل با پرستار کودک هماهنگ کنید.
در مورد شرح وظایف پرستار کودک دقیق عمل کنید. اگر از قبل توافقی با پرستار کودک در مورد آشپزی و انجام امور منزل نداشته اید ؛ با جلب رضایت وی این کار را انجام دهید.
بهتر است به هیچ عنوان پرستار کودک فعلی خود را با پرستار های قبلی کودکتان مقایسه نکنید.
از این موضوع هراس نداشته باشید که پرستار کودک شما در حال برقراری ارتباط عاطفی با کودک می باشد این موضوع به میزان زیادی به نفع کودک است.
با پرستار کودک صادق باشید و اگر در کار او ایرادی می بینید یا به شیوه ای عمل می کند که با اصول شما مطابقت ندارد بی پرده در مورد آن با پرستار کودک صحبت کنید.
مسلط شدن بر این مسائل بد نیست اما کافی نمی باشد.البته مسلط شدن بر این مسائل نیز زمان بر است مثلاً اگر والدین در برخی روزها به حضور پرستار در منزل احتیاج نداشته باشند نیز حقوق به پرستار تعلق می گیرد.این روزها شامل زمان هایی است که کودک مریض است یا والدین کودک به پرستار احتیاج ندارند یا خانواده قصد مسافرت رفت دارند.

 

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Print

تعداد نمایش ها (3567)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x