دات نت نیوک
X

خدمات پرستاری از کودک در منزل

ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که پرستار خصوصی کودک باید آنها را داشته باشد چیست؟

رتبه بندی این مطلب:
5.0

همانطور که می‌دانید با وضعیت فعلی کشور، اکثر پدرها و حتی مادرها مشغول به کار هستند و شاید زمان کافی برای نگهداری و مراقبت از کودک خود را نداشته باشند در این صورت نیازمند یک فرد کمکی از فامیل و آشنا و یا پرستار خصوصی کودک در منزل نیاز دارند. برای مراقبت و نگهداری از نوزاد و کودک، تعداد مهدکودک ها افزایش پیدا کرده است. مادران ترجیح می دهند به جای گذاشتن فرزند خود در مهد، پرستار خصوصی خوب برای کودک در منزل استخدام کنند. مادران می توانند در زمان هایی که سرکار هستند از پرستار کودک بخواهند از فرزندشان روزانه در خانه مراقبت کند. ما در ادامه این مقاله قصد دارین نکاتی را به شما آموزش دهیم که بتوانید به راحتی بهترین پرستار خصوصی با ویژگی و مهارت‌های بالا برای کودک خود استخدام کنید.

پرستار خصوصی کودک خوب چه ویژگی‍هایی دارد؟

پرستار خصوصی کودک خوب باید نگهداری از کودکان را دوست داشته باشد.  توانایی ارتباط خوب و مطمئن با والدین کودک را داشته باشد. به عنوان مثال پرستار نوزاد باید به موقع به نوزاد غذا بدهد. پوشکش را تعویض کند و به نوزاد کمک کند به میزان کافی بخوابد. مراقبت از کودک ۵ ساله نیازمند آن است که پرستار خصوصی کودک درکنار غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن، با کودک بازی کرده او را به گردش ببرد و آموزش‌هایی را نیز به کودک بدهد. پرستار خصوصی کودک  باید خلاق باشد تا بتواند فعالیت‌های جالب و جذابی را برای کودک تدارک ببیند. پرستار بچه الزاما نیاز به مدرک خاصی ندارد. نیاز به پرستار خصوصی کودک در منزل می تواند چند ساعت در روز یا ۲۴ ساعته باشد. ممکن است گاهی پرستار با افراد خانواده کودک زندگی کند.

وظایف پرستار خصوصی کودک در منزل چیست؟

لباس پوشاندن به کودک
غذا دادن به کودک و نوزاد
حمام کردن کودک
تعویض پوشک کودک

 

برای دریافت مشاوره های مربوط به انتخاب پرستار خصوصی کودک می‌توانید به صورت شبانه روزی

با شماره : 28111066-021 تماس حاصل فرمایید و رایگان از مشاوران ما راهنمایی بگیرید

 

مهارت‌های پرستار خصوصی کودک در منزل

پرستار کودک باید علاقه به پیشرفت فردی و اجتماعی کودک داشته باشد.
پرستار کودک باید توانایی ایجاد ارتباط نزدیکی با پدر و مادر کودک را داشته باشد
پرستار کودک باید رویکرد خلاقانه همراه با قدرت تخیل خوب داشته باشد
توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های مهیج و سرگرم کننده برای کودکان
پرستار کودک باید مسئولیت پذیر باشد
توانایی تطبیق با شرایط غیر قابل انتظار
آگاهی از سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی
ویژگی های اخلاقی صبر و تحمل و شوخ طبعی به موفقیت پرستار کودک کمک زیادی می کند
پرستار کودک باید بتواند در شرایطی که فشار کاری زیادی دارد آرامش خود را حفظ کند
انرژی و استقامت

حقوق پرستار خصوصی کودک در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان تحصیلات پرستار کودک
تجربه و سوابق کاری پرستار کودک
میزان ساعات کاری در طول روز
نوع نگهداری و شرح وظایف پرستار کودک در منزل

انتخاب پرستار خصوصی کودک

اگر پرستار خصوصی  کودک خود را از طریق موسسات و مراکز خدماتی انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که این موسسه مجوزهای لازم را داراست و زیر نظارت واحدهای نظارتی بهزیستی خدمات خود را به مردم ارائه می‌کند. علاوه بر این، هنگام انتخاب پرستار باید توجه کنید که همواره از پرستارهایی که رشته تحصیلی آن‌ها کودکیاری یا روانشناسی بوده برای نگهداری و مراقبت از فرزندتان استفاده کنید چرا که تصمیم دارید فرزندتان را در بهترین ساعات روز که بهترین زمان ممکن برای بازی و یادگیری کودک است، به او بسپارید. بنابراین بهتر است به جای انتخاب یک پرستار معمولی از پرستار تحصیل کرده و آشنا به کودکیاری و مراقبت از کودک استفاده کنید.

سن پرستار خصوصی کودک

برای انتخاب پرستار خصوصی باید به سن او توجه کنید. انتخاب پرستار جوان و بی‌تجربه قطعا انتخاب مناسبی نیست چرا که ممکن است او به دلیل بی‌تجربگی نتواند در شرایط بحرانی و پرخطر، تصمیم مناسب را برای حفظ و سلامت کودک‌تان بگیرد و از سویی انتخاب یک پرستار مسن که توانایی همراهی کودک پر انرژی و پر جنب و جوش را نداشته باشد یا حوصله صحبت کردن  و سر و کله زدن با بچه را نداشته باشد، قطعا نمی‌تواند گزینه خوبی برای پرستاری باشد. بنابراین توصیه ما این است که برای انتخاب پرستار به سراغ پرستاری میانسال که در حدود 28 تا 38 سال دارد، بروید. البته در کنار سن، مهارت‌های پرستار در زمینه مراقبت و نگهداری از کودک نیز بسیار مهم است و نباید از آن‌ها غفلت کرد.

شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ندای سلامت با شماره 28111066-021 تماس بگیرید و خدمات مورد نیاز خود را از ما درخواست کنید و به‌صورت رایگان مشاوره بگیرید.
Print

تعداد نمایش ها (2034)/نظرات (0)

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x